Toen we onze techniekhoek dan eindelijk moesten voorstellen was ik wel een beetje zenuwachtig. Er waren immers zoveel (nieuwe) dingen waar we op moesten letten zoals, de bestaansdimensies, de visie van wereldoriƫntatie, de TOS-matrix,... Uiteindelijk hebben we vier hoeken uitgewerkt: de geschiedenishoek (met een werkblaadje, de quiz over de werking van het toilet en de weetjes, de luchtverfrisser (die de leerlingen zelf mochten maken) en het tekenen van een toekomstig toilet.
Toen we onze hoek dan uiteindelijk mochten opstellen, leek onze hoek heel saai in vergelijking met de andere hoeken en daar werd ik natuurlijk nog nerveuzer van. Maar uiteindelijk bleek het allemaal goed mee te vallen. We hadden voldoende techniek verwerkt in onze hoek en er was ook sprake van enige samenhang maar dat kon nog iets beter. Zo hadden we onze geschiedenishoek aan de hoek met de luchtfrisser kunnen linken en onze quiz hadden we eventueel nog kunnen linken met de tekening van het toekomstig toilet aangezien er een vraag over watergebruik tussen zat.
Uiteindelijk hebben we eens bekeken hoe onze klas scoorde in de matrix en dat bleek best nog mee te vallen. Er zijn natuurlijk enkele dingen die we niet meteen met onze hoeken gelinkt hadden maar dat weten we dan weer voor de volgende keer.
Het was best een leuke opdracht maar vooral zeer leerrijk want je leert natuurlijk het meest door zelf dingen te doen en uit te proberen. En ook al was niet alles even perfect, ik heb er veel van geleerd.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten